Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Projekt Speek Up w Grecji DZIEŃ 5.

Tuż po śniadaniu poszliśmy na zajęcia z Panią Izą kontynuować tworzenie broszurek. Dziś dowiedzieliśmy się także jak pisać informację prasową. Po skończeniu zajęć wyruszyliśmy zwiedzić zamek w Platamonas, który został wzniesiony w X wieku przez krzyżowców. Stanowił warownię szlaku handlowego, który łączył Grecję z Macedonią. W 1470 był zdobyty przez Wenecjan a następnie w 1556 przez Turków. Ostatecznie opuszczony na początku XX wieku uległ zniszczeniu, pozostawiając do dzisiaj tylko ruiny murów i wieży. Jest jednym z największych zamków warownych w Grecji. Mieliśmy okazję zobaczyć i wyobrazić sobie jak mogło wyglądać codzienne życie tamtejszej ludności. Następnie poszliśmy na obiad, po którym z Panem Pawłem wznowiliśmy wykonywanie swoich prac. Po owocnych poczynaniach pojechaliśmy na naukę tańca greckiego. Naszym, jak się okazało wspaniałym greckim nauczycielem, był Pan Nikos, który nauczył nas trzech ciekawych układów - w tym Zorby. Po zakończonych zajęciach wróciliśmy do naszego hotelu i chwilkę odpoczęliśmy przed kolacją. Po zakończonym posiłku postanowiliśmy udać się całą grupą do miasta.